Gizlilik Politikası
Aydınlatma Metni’nin Amacı ve Şirketimizin Veri Sorumlusu
Konumu:
Şirketimiz NAVRA (“ NAVRA” ve/veya “Şirket”), müşterilere
ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu
Aydınlatma Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin NAVRA
tarafından gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında
aydınlatılması hedeflenmektedir.
Müşterilere Ait Kişisel Verilerin İşlenme Amacı:
Müşterilere ait kişisel veriler, NAVRA tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi, NAVRA tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, NAVRA’nin ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası, NAVRA’nin ve NAVRA ile iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini de dahil olmak üzere Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde işlenmektedir. Kişisel verilerin işlenmesine ilişkin detaylı bilgilere NAVRA Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına İlişkin Politika’dan ulaşılabilecektir.
Müşterilerin Açık Rızası Doğrultusunda İşlenecek Kişisel Veriler ve İşleme Amaçları:
Açık rıza doğrultusunda işlenecek kişisel veriler ve işleme amaçları Rıza Metni’nde belirtilmiştir.
Müşterilere Ait Kişisel Verilerin Aktarımı:
Müşterilere ait kişisel veriler, NAVRA tarafından
sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli
çalışmaların iş birimleri tarafından yapılması ve ilgili iş süreçlerinin
yürütülmesi, NAVRA tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin
gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların
yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi, NAVRA’nin ticari ve/veya
iş stratejilerinin planlanması ve icrası, NAVRA’nin ve NAVRA ile iş
ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş
güvenliğinin temini için gerekli olan aktivitelerin planlanması ve icrası da
dahil olmak üzere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme
şartları ve amaçları çerçevesinde NAVRA Navra Mühendislik İnşaat Tekstil
Taahhüt ve Sanayi Ticaret Limited Şirket yetkilileri, iştiraklerimiz, iş
ortaklarımız, tedarikçilerimiz, hissedarlarımız, kanunen yetkili kamu kurum ve
kuruluşları ile özel kurumlar ile paylaşılabilecektir.
Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi ve Hukuki Sebebi:
Kişisel veriler, müşterilerden elektronik ortamda
toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel veriler
Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde ve bu Aydınlatma Metni ve açık rıza gerekli
olduğu hallerde Rıza Metni’nde belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve
aktarılabilmektedir.
Kişisel Veri Sahibi Olarak Müşterilerin Hakları:
Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri; (i) kendileri
ile ilgili kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme, (ii) kişisel verileri
işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, (iii) kişisel verilerin işlenme
amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme, (iv)
yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri
bilme, (v) kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların
düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin
aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vi) Kanun ve ilgili diğer
kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren
sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok
edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı
üçüncü kişilere bildirilmesini isteme, (vii) işlenen verilerin münhasıran
otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi
aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme ve (viii) kişisel verilerin
kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın
giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.
Söz konusu hakların kullanımına ilişkin talepler, kişisel veri sahipleri tarafından NAVRA Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına İlişkin Politika‘da belirtilen yöntemlerle iletilebilecektir. NAVRA, söz konusu talepleri değerlendirerek 30 gün içerisinde sonuçlandıracaktır. NAVRA’nin taleplere ilişkin olarak Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen (varsa) ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkı saklıdır.
KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN RIZA METNİ
Şirketimiz NAVRA (“ NAVRA” ve/veya “Şirket”), müşterilere ilişkin kişisel veriler bakımından 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında “veri sorumlusu” sıfatına sahip olup işbu Rıza Metni ile söz konusu Kanun uyarınca müşterilerin NAVRA tarafından gerçekleştirilen ve aşağıda belirtilen kişisel veri işleme faaliyetlerine ilişkin açık rızalarının temini hedeflenmektedir.
Kanun’un 5/2 ile 6/3 maddesinde yer alan kişisel veri işleme şartlarının karşılanamadığı aşağıdaki durumlar için NAVRA tarafından kişisel verilerin işlenebilmesi için müşterilerin açık rızasının alınması gerekmektedir. Açık rıza gerektirmeyen süreçlere ilişkin olarak Aydınlatma Metni kapsamında veri işleme faaliyetleri sürdürülmekte olup açık rıza gerektiren süreçlerde de Aydınlatma Metni’nde belirtilen temel prensiplere uygun veri işlenmektedir.
Bu kapsamda müşterilerin kişisel verileri NAVRA
Tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Kişisel Verilerin İşlenmesi ve
Korunmasına İlişkin Politika‘da Bölüm 3 – Madde IV altında belirtilen amaçlarla
ve buradaki usule uygun olarak işlenmektedir. Buna göre kişisel veriler;
müşterilere yönelik kampanyaların oluşturulması, NAVRA iş ortakları
tarafından NAVRA müşterilerine NAVRA ' de kullanabilecekleri özel
fırsatların sunulması, çapraz satış yapılması, hedef kitle belirlenmesi,
Müşteri hareketlerinin takip edilerek kullanıcı deneyimini arttırıcı
faaliyetlerin yürütülmesi, NAVRA’ye ait internet sitesi ile mobil
uygulamanın işleyişinin geliştirilmesi ve Müşteri ihtiyaçlarına göre
kişiselleştirilmesi, doğrudan ve doğrudan olmayan pazarlama, kişiye özel
pazarlama ve yeniden pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, kişiye özel
segmentasyon, hedefleme, analiz ve şirket içi raporlama faaliyetlerinin
yürütülmesi, pazar araştırmaları, müşteri memnuniyeti aktivitelerinin
planlanması ve icrası, NAVRA’nin sunduğu ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin
beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili
kişilere önerilmesi ve tanıtılması ile müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin
planlanması ve icrası amaçları da dahil olmak üzere genel anlamda NAVRA’nin
ürün ve/veya hizmetlerinin satış ve pazarlama süreçlerinin planlanması ve
icrası, NAVRA 'NİN sun ,duğu ürün ve/veya hizmetlere bağlılık
oluşturulması ve/veya arttırılması süreçlerinin planlanması ve icrası
kapsamında Müşteri’nin vereceği onayı doğrultusunda işlenebilecek ve bu
amaçlara yönelik olarak Aydınlatma Metni’nde belirtilen taraflarla paylaşılabilecektir.